OSMAN ÇEVİKSOY´LA YAZMA YOLCULUĞU

OSMAN ÇEVİKSOY´LA YAZMA YOLCULUĞU

OSMAN ÇEVİKSOY´LA YAZMA YOLCULUĞU

14.04.2019 830

 ANKARA TÜRK TELEKOM SOSYAL BİLİMLER LİSESİNDEN BÜYÜK, GÜZEL VE UNUTULMAZ BİR SÜRPRİZ...

"Yazma Yolculuğu"yla ilgili söyleşiye davet edildiğiniz bir lisede otuz dokuz yıl önce yazdığınız hikâyenin oyununu seyretseniz şaşırmaz mısınız? Ben, "Ayçiçeği"ni izlerken çok şaşırdım, çok etkilendim. Değerli meslektaşım Nurhan Girgeç´in söylediğine göre; öğrenciler kendileri sahneye uyarlamışlar, kendileri hazırlanmışlar. Okulda söyleşiye geleceğimi herkes biliyor, oyundan, okuma grubu öğrencilerinden başka kimsenin haberi yok. Kasıtlı olarak hazırlanan afişlere de konulmamış. Söyleşi öncesi çayımızı içerken çıtlatılsa, ben konferans salonuna psikolojik hazırlığımı yaparak giderim. Bu da yapılmadı. Sunucu öğrencinin rutin tanıtım sözlerinden sonra ben, söyleşiye başlamak üzere sahneye çağrılmayı beklerken ışıklar söndü, ortalık karardı, sahnede hareketlenmeler oldu, ışıklar yandı karşımda AYÇİÇEĞİ ve yüreği evlat hasretiyle yanan FADİME KADIN... Bu ne müthiş, ne güzel bir sürpriz, bu ne müthiş ne güzel bir Fadime Kadın´dı. Biliyor musunuz Fadime Kadın, bahçesinde yetiştirdiği ayçiçeğiyle söyleşerek oğluna duyduğu hasreti hafifletmeye çalışırken bir ara ağladı. Gözyaşı damlalarıyla yanakları ıslandı. Bu kadar içten ve ustaca oynuyordu. Seyirciyi yani bizleri de aynı derinlikte etkiledi. Yazım aşamasında acı hatıraları olan bir hikâyeydi, özellikle ben çok etkilendim.  Başta Fadime Kadın olmak üzere Ayçiçeği´nde rol alan babaya, kız kardeşlere, ağabeye, minibüsçü Fevzi´ye, suflöründen ışıkçısına kadar, emeği geçen diğer öğrencilere tekrar tebriklerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum. Bu etkili ve büyük başarıya kaynaklık eden değerli meslektaşım Nurhan Girgeç´e ve emeği geçen herkese tekrar teşekkür ediyorum. Osman Çeviksoy

14-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-201914-04-2019