Neden IB?

17.12.2018 3611

Neden IB?

IBDP, akademik başarılarının yanında öğrencilerin; öz disiplini gelişmiş, üst düzeyde düşünme becerileri kazanmış, sürekli öğrenmeyi yaşam biçimi olarak benimsemiş, toplumsal sorumluluklarının bilincinde, değişik kültürleri tanıyan ve anlayan birer "dünya vatandaşı" olarak yetiştirilmesini hedeflemektedir.

Güçlü misyon ve vizyon

Uluslararası Bakalorya, kültürler arası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturulmasına yardımcı olacak araştıran-sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmeyi amaçlar.

Bu yüzden organizasyon, güçlü uluslararası eğitim programları geliştirmek üzere okullar, hükümetler ve uluslararası organizasyonlarla çalışmaktadır. Bu programlar, öğrencileri, diğer insanların da farklılıklarıyla birlikte kendi doğrularına sahip olabileceklerini anlayan, etkin, sevecen ve yaşam boyu öğrenmeye inanan bireyler olmaya teşvik eder.

IB eğitimi öğrenenlere odaklanır. IB'nin öğrenci merkezli programları, sağlıklı ilişkiler, etik sorumluluk ve kişisel olarak zorluklarla mücadeleyi öne çıkarır.

IB, öğretim ve öğrenime yönelik etkili yaklaşımlar geliştirir. IB programları, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel başarı için ihtiyaç duydukları yaklaşımları ve becerileri geliştirmelerine yardımcı olur.

IB eğitim küresel bağlamlarda işe yarar. IB programları, dillere ve kültürlere yönelik anlayışı artırır ve tüm dünya için önemli olan fikirleri ve sorunları irdeler,

IB eğitimi içerikleri bütünsel olarak ele alır. IB programları, geniş ve dengeli, kavramsal ve bağlantılı bir müfredat sunar.

Öğrenen Profili

Tüm IB programlarının amacı, ortak insanlık vasıflarının ve gezegenimizi koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturmak için çabalayan uluslararası bilince sahip insanlar yetiştirmektir.

Araştıran-sorgulayan

Sorgulama ve araştırma için beceriler geliştirerek merakımızı besliyoruz. Bağımsız olarak ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliyoruz. Şevkle öğreniyor ve yaşam boyu öğrenme sevgimizi sürdürüyoruz.

Bilgili

Farklı disiplinler arasında bilgiyi keşfederek kavramsal anlayışı geliştiriyor ve kullanıyoruz. Yerel ve küresel öneme sahip sorunlar ve fikirlerle ilgileniyoruz.

Düşünen

Karmaşık problemleri analiz etmek ve bunlarla ilgili sorumluluk sahibi eylemlerde bulunmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanıyoruz. Gerekçeli, etik kararlar almada inisiyatif kullanıyoruz.

 

İletişim kuran

Kendimizi birden fazla dilde ve pek çok şekilde güvenle ve yaratıcı şekilde ifade ediyoruz. Diğer bireylerin ve grupların bakış açılarını dikkatle dinleyerek etkili şekilde iş birliği yapıyoruz.

İlkeli

Güçlü bir hakkaniyet ve adalet anlayışıyla ve tüm insanların haysiyetine ve haklarına saygı duyarak doğruluk ve dürüstlükle hareket ediyoruz. Eylemlerimiz ve bunların sonuçları için sorumluluk alıyoruz.

Açık Görüşlü

Kendi kültürlerimiz ve kişisel geçmişlerimizin yanı sıra, diğerlerinin değerlerine ve geleneklerine de önem veriyoruz. Farklı bakış açıları arıyor değerlendiriyor ve deneyimlerimizle büyümek istiyoruz.

Duyarlı

Empati kuruyor, şefkat gösteriyor ve saygı duyuyoruz. Hizmet sorumluluğuna sahibiz ve insanların hayatında ve dünya üzerinde olumlu bir fark yaratmak üzere hareket ediyoruz.

Riski göze alan

Belirsizliğe ihtiyat ve kararlılıkla yaklaşıyoruz; yeni fikirler ve yenilikçi stratejiler keşfetmek için bağımsız olarak ve ortaklaşa çalışıyoruz. Zorluklar ve değişim karşısında öz kaynaklara sahip ve dayanıklıyız.

Dengeli

Kendimizin ve başkalarının esenliğini sağlamak için yaşamımızın farklı yönleri (entelektüel, fiziksel ve duygusal) arasında denge kurmanın önemini anlıyoruz. Diğer insanlarla ve yaşadığımız dünyayla olan dayanışmamızın farkındayız.

Dönüşümlü düşünen

Dünyayı, kendi fikirlerimizi ve deneyimlerimizi düşünerek dikkate alıyoruz. Öğrenmemizi ve kişisel gelişimimizi desteklemek amacıyla güçlü ve güçsüz yanlarımızı anlamak için çaba sarf ediyoruz.

 

IB Diploma programının içinde bulunmak herkes için farklı kazanımlar getirmektedir.

Öğrenciler,

•          Bağımsız düşünmeye ve kendi öğrenimini yönetmeye teşvik edilir.

•          Dünyadaki en iyi üniversitelere yöneltecek eğitim programlarından faydalanır.

•          İkinci dil öğrenimiyle daha çok kültürel farkındalık kazanırlar.

•          Gitgide değişen ve globalleşen dünyada farklı kültürden insanlarla etkili iletişim kurmayı öğrenirler.

Okullar,

•          Bilgili ve sorgulayan öğrencilerin gelişimini destekleyen yüksek kalite eğitim programlarından faydalanır.

•          Güçlü eğitimciler ve öğrenme ortamlarını destekleyen profesyonel destekten faydalanır. 

•          En iyiyi elde etmek için beraber çalışan dünya çapında saygı duyulan IB okulları arasına girme şansı yakalar.

Çocukları için mümkün olan en iyi eğitimi isteyen ailelerin IB programını tercih etme sebeplerinden bazıları ise,

•          Üniversite ve yükseköğrenim için güçlü bir hazırlık eğitimi sağlaması,

•          Öğrenmeye öğrenci odaklı yaklaşımla test çözmenin ötesinde öğrencinin entelektüel, duygusal fiziksel ve sosyal gelişimine de önem vermesi,

•          Uluslararası farkındalık sağlaması, sevgi odaklı olması, kültürel farklılıklara anlayış göstermesi,

•          Dünyaca bilinen, kabul edilirliği yüksek ve saygı duyulan bir program olması,

•          Üniversitelerin IB mezunlarını üniversite eğitimine en hazır grup olarak göstermesi,

•          IB mezunlarının üniversite eğitimine diğer öğrencilerden daha avantajlı başlaması olarak sıralanabilir.

 

Akademik güvenirliğin ve entelektüel düşüncenin simgesi olan IB Diploması, dünya çapındaki seçkin üniversitelerle ülkemizin en iyi üniversiteleri tarafından kabul edilmektedirler.   Bu programdan başarıyla mezun olan öğrenciler, Dünya çapında 150'den fazla ülkede, 3000'den fazla seçkin üniversitede eğitim görme ve çeşitli oranlarda burs kazanma imkanına sahip olurlar.

Ülkemizdeki üniversiteler henüz sadece IB diploması ile öğrenci kabul etmeseler de, vakıf üniversitelerinde üniversite sınav sonuçlarına göre yerleştirilen IB mezunlarına, diploma notlarına göre değişen oranlarda burs ya da bölümeler arası geçiş imkanı sağlamaktadır.